Oferta dla Wspólnot Mieszkaniowych i Wspólnot Lokali Użytkowych
W celu należytego wykonywania czynności związanych z zarządzaniem nieruchomością zatrudniamy zespół wykwalifikowanych specjalistów. Dodatkowo współpracujemy z wyspecjalizowanymi firmami budowlanymi, porządkowymi. Dzięki nim nie będą się Państwo musieli martwić o żadne bieżące sprawy Wspólnoty. Stawka stanowiąca wynagrodzenie Zarządcy w wysokości 0,78 zł/m2 powierzchni użytkowej budynku została skalkulowana jako koszt rzeczywisty obsługi Wspólnoty.
Poniżej przedstawiamy szczegółowy zakres świadczonych przez Nas usług zarządzania nieruchomością wspólną:
Organizacja Wspólnoty Mieszkaniowej/Lokali Użytkowych przejętej w zarządzanie
Wspólnota Mieszkaniowa/Lokali Użytkowych powstaje z mocy prawa, a oferowana przez nas usługa ma na celu sformalizowanie jej istnienia i obejmuje:
- wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji REGON;
- wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji NIP;
- utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty;
- stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał;
- zawarcie stosownych umów niezbędnych do obsługi Wspólnoty.
- reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej;
- reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami;
- reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi.
Obsługa administracyjna
- w przypadku istniejących Wspólnot - protokolarne przejęcie nieruchomości i dokumentacji technicznej, finansowej, prawnej Wspólnoty oraz sprawdzenie ich kompletności;
- prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali, wielkości udziałów, weryfikowanie stanu prawnego oraz faktycznego nieruchomości wspólnej;
- zawieranie, kontrolowanie jakości, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami mediów: wody, ciepła, energii elektrycznej, gazu oraz firmami wywożącymi nieczystości stałe;
- negocjowanie cen i warunków umów;
- zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku;
- zapewnienie utrzymania czystości nieruchomości wspólnej, nadzór nad podmiotami, którym zlecono utrzymanie należytego porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali i innych terenów, do których Wspólnota posiada tytuł prawny;
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań właścicieli Wspólnoty (w tym udzielanie Zarządowi Wspólnoty merytorycznej pomocy w organizowaniu i przeprowadzaniu głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów);
- prowadzenie korespondencji z właścicielami;
- wyszukiwanie firm świadczących wszelkie usługi, organizacja przetargów i nadzór nad jakością ich wykonania;
- informowanie na bieżąco właścicieli lokali o wszelkich istotnych okolicznościach faktycznych i prawnych dotyczących nieruchomości wspólnej, działalności Zarządu Wspólnoty.
Obsługa prawna
- reprezentacja Wspólnoty w stosunkach wewnętrznych, porady prawne, przygotowanie pism, opinii;
- opracowanie uchwał i innych aktów normatywnych Wspólnoty (regulaminów, statutów);
- opracowanie i opiniowanie zawieranych umów;
- podejmowanie działań windykacyjnych wszystkich należności przysługujących Wspólnocie (w tym należnych od właścicieli lokali zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną i fundusz remontowy, z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości wspólnej oraz odszkodowań za bezumowne korzystanie z części nieruchomości wspólnej);
- przygotowywanie projektów pism procesowych stosowanych w przypadku sądowego dochodzenia należności.
Obsługa bankowo – księgowa
- otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek (wybór banku oraz typu rachunku zależy od decyzji Wspólnoty);
- realizacja obowiązków finansowo-skarbowych Wspólnoty, w tym zapewnienie, w imieniu i na rzecz Wspólnoty, terminowego opłacania podatków, ubezpieczeń i innych opłat publiczno-prawnych przypadających na nieruchomość wspólną;
- prowadzenie wszystkich rozliczeń z dostawcami mediów;
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną (stałe monitorowanie i możliwość przekazywania na bieżąco informacji o stanie rozliczeń Wspólnoty, jak i każdego indywidualnego właściciela lokalu);
- pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszu remontowego, pobieranie dochodów z pożytków;
- wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego;
- sporządzanie wymaganych prawem sprawozdań finansowych;
Obsługa techniczna
- bieżący nadzór nad użytkowaniem obiektów budowlanych na terenie nieruchomości wspólnej w sposób zgodny z ich przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymywaniem w należytym stanie technicznym i estetycznym celem niedopuszczenia do pogorszenia ich właściwości użytkowych i sprawności technicznej;
- zapewnienie dokonywania bieżącej konserwacji nieruchomości wspólnej, a w szczególności napraw budynku, jego pomieszczeń, instalacji i urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, bieżącej ciepłej i zimnej wody oraz z innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej (np. domofony, dźwigi, antena zbiorcza);
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
- zlecanie i kontrola bieżących napraw oraz kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- zapewnienie całodobowej obsługi technicznej nieruchomości związanej z działaniem tzw. pogotowia lokatorskiego w zakresie: napraw instalacji i urządzeń wod.-kan., ciepłowniczych, energetycznych czy gazowych;
- przygotowywanie planów remontowych;
- przygotowywanie kosztorysów nakładczych i inwestorskich;
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych, przygotowywanie zapytań ofertowych;
- organizowanie nadzoru inwestorskiego nad wykonywanymi pracami;
- kontrola prawidłowości wykonania zleconych prac, odbiór i ich rozliczanie.